Všeobecné obchodné podmienky spoločnosti Zoras, s. r. o.

Článok 1

Úvodné ustanovenia

1.1 Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú v súlade s platným právnym poriadkom Slovenskej republiky, právne vzťahy spoločnosti Zoras, s. r. o., so sídlom Polianky 7A, 841 01  Bratislava – mestská časť Dúbravka, IČO: 53 042 212, zapísanej v obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č. 145590/B ako obchodníka (ďalej len “obchodník”) a druhej zmluvnej strany ako spotrebiteľa (spotrebiteľom sa rozumie fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania) (ďalej len „spotrebiteľ“) alebo podnikateľa (spotrebiteľ a podnikateľ spoločne ďalej len „kupujúci“).

1.2 Právnymi vzťahmi uvedenými v bode 1.1 tohto článku VOP sa rozumejú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán, ktoré vznikli na základe a v súvislosti s kúpnou zmluvou uzatváranou na diaľku v slovenskom jazyku prostredníctvom internetového obchodu dostupného na webovej stránke na adrese www.zoras.sk (ďalej len „e-shop“) .

1.3 Zmluvné vzťahy medzi obchodníkom na jednej strane a kupujúcim na druhej strane sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky. Pokiaľ je druhou zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa vzťahy neupravené týmito VOP zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník„) a zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Pokiaľ je druhou zmluvnou stranou podnikateľ, riadia sa vzťahy neupravené týmito VOP zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov, pričom sa neuplatnia ustanovenia článku 5, 6, 7 (s výnimkou bodu 7.5) a 8 týchto VOP.

1.4 Kupujúci vyplnením a odoslaním objednávky na stránke e-shopu potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito VOP a že s nimi súhlasí. Na tieto VOP bol kupujúci dostatočným spôsobom pred samotným uzavretím kúpnej zmluvy upozornený a mal možnosť sa s nimi oboznámiť. Znenie týchto VOP, ktorých súčasťou je aj vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy a reklamačný poriadok, si vždy v aktuálnom znení kupujúci môže stiahnuť na webovej adrese e-shopu www.zoras.sk.

1.5 Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy v rámci e-shopu. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie) si hradí kupujúci sám. Obchodník kupujúcemu za použitie prostriedkov komunikácie na diaľku neúčtuje žiadne poplatky.

Článok 2

Objednávka a uzatvorenie kúpnej zmluvy

2.1 Návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy (ponukou) je umiestnenie ponúkaného tovaru na e-shop.  Kupujúci vytvorí záväznú objednávku online na e-shope vyplnením požadovaných údajov, a to buď ako registrovaný zákazník alebo ako zákazník bez registrácie, výberom tovaru a jeho vložením do nákupného košíka v požadovanom množstve a v poslednom kroku procesu objednávky klikne na tlačidlo „objednať s povinnosťou platby“. Po odoslaní záväznej objednávky zašle obchodník kupujúcemu e-mail (na e-mailovú adresu uvedenú kupujúcim v rámci procesu objednávky), ktorým potvrdí objednávku a uvedie rekapituláciu objednávky.

2.2 Kúpna zmluva vzniká potvrdením záväznej objednávky obchodníkom. Na základe kúpnej zmluvy vznikne obchodníkovi povinnosť tovar odovzdať kupujúcemu a previesť na neho vlastnícke právo k tovaru a kupujúcemu povinnosť tovar prevziať a zaplatiť zaň obchodníkovi dohodnutú kúpnu cenu, a to za podmienok nižšie definovaných.

2.3 Uzavretú kúpnu zmluvu možno meniť alebo rušiť len na základe dohody zmluvných strán alebo zo zákonných dôvodov.

Článok 3

Označenie tovaru a kúpna cena

3.1 Pri každom tovare je priamo v konkrétnej ponuke e-shopu uvedené označenie predmetného tovaru, vrátane opisu hlavných vlastností tovaru.

3.2 Pri každom tovare je priamo v konkrétnej ponuke e-shopu uvedená celková predajná cena tovaru v eurách (ďalej aj „kúpna cena“), pričom po vložení konkrétneho tovaru do košíka je súčasne celková predajná cena tovaru vrátane DPH uvedená v objednávke tovaru. Táto predajná cena je konečná vrátane všetkých daní a poplatkov, s výnimkou nákladov na doručenie uvedených v článku 4 bod 4.4 týchto VOP, pokiaľ sa pri konkrétnej objednávke s ohľadom na jej celkovú hodnotu uplatnia. O výške nákladov a poplatkov je kupujúci informovaný v závislosti od svojho výberu v jednotlivých krokoch uskutočňovania objednávky. Záväzná je vždy predajná cena v čase odoslania objednávky kupujúcim, pričom obchodník je oprávnený predajné ceny tovaru jednostranne meniť s tým, že na už uzavretú kúpnu zmluvu nebude mať takáto zmena predajnej ceny vplyv.

Článok 4

Platobné a dodacie podmienky

4.1 Kúpnu cenu je možné uhradiť nasledovnými spôsobmi podľa výberu kupujúceho:

  1. a) platba vopred bankovým prevodom,
  2. b) platba cez platobnú bránu Stripe (platobnou kartou on-line)

4.2 Za jednotlivé spôsoby platby je obchodník oprávnený účtovať poplatok, ktorého výška je vždy aktuálne uvedená pri jednotlivých platobných podmienkach.

4.3 Obchodník si vyhradzuje vlastnícke právo k tovaru, a preto sa kupujúci stane vlastníkom až po úplnom zaplatení kúpnej ceny.

4.4 Obchodník zabezpečí doručenie tovaru a dokladov vzťahujúcich sa k tovaru na adresu uvedenú kupujúcim na území Slovenskej alebo Českej republiky. Obchodník splní povinnosť odovzdať tovar kupujúcemu, ak mu umožní nakladať s ním v mieste plnenia a včas mu to oznámi. Pokiaľ celková hodnota objednávky nepresiahne 100,- EUR, kupujúci je povinný uhradiť súčasne s úhradou kúpnej ceny tovaru aj náklady na doručenie objednaného tovaru z e-shopu vo výške určenej v závislosti od rozmeru a váhy objednaného tovaru.

4.5 Doručenie tovaru sa uskutoční obvykle do 3 pracovných dní od uzavretia kúpnej zmluvy, najneskôr však do 14 pracovných dní od uzavretia kúpnej zmluvy. Faktúra bude zaslaná na e-mailovú adresu, ktorú kupujúci uviedol v rámci objednávky, s čím kupujúci akceptáciou VOP súhlasí.

4.6 Ak obchodník nedodá tovar včas, môže kupujúci odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak obchodník nesplní svoju povinnosť ani v dodatočnej primeranej lehote poskytnutej kupujúcim.

4.7 Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie zásielky, ktorá nie je úplná alebo je poškodená. Pokiaľ takto poškodenú zásielku kupujúci od prepravcu prevezme, je nevyhnutné poškodenie popísať v odovzdávacom protokole prepravcu.

Článok 5

Zákonná zodpovednosť za vady tovaru

5.1 Obchodník zodpovedá spotrebiteľovi za to, že tovar je v súlade s dohodnutými požiadavkami (§ 616 Občianskeho zákonníka), najmä:

  1. a) zodpovedá opisu, druhu, množstvu, kvalite a funkčnosti vymedzeným v kúpnej zmluve,
  2. b) je vhodný na konkrétny účel, s ktorým spotrebiteľ oboznámil obchodníka najneskôr pri uzavretí kúpnej zmluvy a s ktorým obchodník súhlasil,
  3. c) vyznačuje sa v kúpnej zmluve vymedzenou schopnosťou plniť funkcie s ohľadom na svoj účel a ďalšími vlastnosťami vymedzenými v kúpnej zmluve,
  4. d) je dodaný so všetkým príslušenstvom vymedzeným v kúpnej zmluve, a
  5. e) je dodaný s dohodnutým návodom na použitie, vrátane prípadného návodu na montáž a inštaláciu tak, ako bolo vymedzené v kúpnej zmluve

(ďalej spolu len „dohodnuté požiadavky“).

5.2 Obchodník zároveň zodpovedá spotrebiteľovi za to, že tovar je v súlade so všeobecnými požiadavkami (§ 617 Občianskeho zákonníka):

  1. a) je vhodný na všetky účely, na ktoré sa tovar rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy alebo na kódexy správania platné pre príslušné odvetvie, ak technické normy neboli vypracované,
  2. b) zodpovedá opisu a kvalite vzorky alebo modelu, ktoré obchodník sprístupnil spotrebiteľovi pred uzavretím kúpnej zmluvy,
  3. c) je dodaný s príslušenstvom, obalom a návodmi vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ktoré môže spotrebiteľ dôvodne očakávať, a
  4. d) je dodaný v množstve, kvalite a s vlastnosťami vrátane funkčnosti, bezpečnosti a schopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť, aké sú bežné pre Tovar rovnakého druhu a aké môže spotrebiteľ dôvodne očakávať vzhľadom na povahu predaného tovaru a s prihliadnutím na akékoľvek verejné vyhlásenie obchodníka alebo inej osoby v rovnakom dodávateľskom reťazci vrátane výrobcu tovaru, alebo v ich mene, a to najmä pri propagácii tovaru alebo na jeho označení, pričom však obchodník nie je viazaný takým verejným vyhlásením, ak si z opodstatneného dôvodu nebol vedomý ani nemohol byť vedomý verejného vyhlásenia, do času uzavretia kúpnej zmluvy bolo verejné vyhlásenie opravené rovnakým alebo porovnateľným spôsobom, akým bolo vyhlásené, alebo rozhodnutie spotrebiteľa uzavrieť kúpnu zmluvu nemohlo byť verejným vyhlásením ovplyvnené

(ďalej spolu len „všeobecné požiadavky“).

5.3 Tovar má vady, ak nie je v súlade s dohodnutými požiadavkami a všeobecnými požiadavkami alebo ak jeho používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva.

5.4 Obchodník nezodpovedá za to, že tovar nie je v súlade so všeobecnými požiadavkami, ak obchodník pri uzavretí kúpnej zmluvy výslovne oboznámil spotrebiteľa, že určitá vlastnosť tovaru nezodpovedá všeobecným požiadavkám, a spotrebiteľ s nesúladom výslovne a osobitne súhlasil.

5.5 Obchodník zodpovedá za vadu, ktorú má tovar v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania tovaru.

5.6 Ak sa vada prejaví do dvoch rokov od dodania tovaru, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mal tovar už v čase jeho dodania. To však neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou tovaru alebo vady.

Článok 6

Práva zo zodpovednosti za vady tovaru

6.1 Ak má tovar vady, za ktoré zodpovedá obchodník, má spotrebiteľ právo túto vadu vytknúť prostriedkami diaľkovej komunikácie zaslaním vadného tovaru s označením “Reklamácia” na vlastné náklady na adresu sídla obchodníka. Spotrebiteľ má v súvislosti so zodpovednosťou za vady práva podľa § 621 až § 624 Občianskeho zákonníka.

6.2 Spotrebiteľ môže uplatniť práva zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu tovaru do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr však do uplynutia dvoch rokov od dodania tovaru. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo spotrebiteľa na náhradu škody, ktorá mu z vady vznikla. V prípade oprávneného uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady spotrebiteľom, má spotrebiteľ voči obchodníkovi právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu.

6.3 Pokiaľ má tovar vadu, za ktorú zodpovedá obchodník, je spotrebiteľ primárne oprávnený požadovať jej odstránenie. Ak obchodník zodpovedá za vadu, ktorá je odstrániteľná, môže si spotrebiteľ zvoliť spôsob odstránenia vady (i) opravou tovaru alebo (ii) výmenou tovaru. Spotrebiteľ si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný, alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä s ohľadom na hodnotu, ktorú by mal tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil spotrebiteľovi značné ťažkosti.

6.4 Za účelom opravy tovaru alebo výmeny tovaru podľa bodu 6.3 tohto článku VOP, spotrebiteľ odovzdá alebo sprístupní tovar obchodníkovi, pričom náklady prevzatia tovaru znáša obchodník. Nákup tovaru, ktorého sa vytýkaná vada týka, preukazuje spotrebiteľ najmä dokladom o kúpe tovaru. Nákup možno preukázať aj iným vierohodným spôsobom, ak spotrebiteľ doloží, že tovar zakúpil u obchodníka, a že vadu tovaru vytkol riadne a včas.

6.5 Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si s ohľadom na všetky okolnosti vyžadovali neprimerané náklady (napr. nedostatok požadovaného tovaru).

6.6 Obchodník poskytne spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady spotrebiteľom s uvedením lehoty, v ktorej vadu tovaru odstráni. 

6.7 Obchodník po zhodnotení, či sa jedná o vadu tovaru alebo nie, posúdi zodpovednosť obchodníka za vady jej odmietnutím a odovzdaním tovaru späť spotrebiteľovi alebo uznaním zodpovednosti za vady.

6.8 V prípade, že obchodník zodpovednosť za vadu tovaru uzná, je povinný odstrániť vadu v primeranej lehote, ktorou sa rozumie najkratší čas nevyhnutný na vykonanie opravy alebo výmeny tovaru podľa možností obchodníka, po tom, čo spotrebiteľ vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí spotrebiteľovi s ohľadom na povahu tovaru a účel, na ktorý spotrebiteľ tovar požadoval. Lehota na odstránenie vady nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť.

6.9 Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi spotrebiteľovi. Spotrebiteľ je oprávnený vytknúť rovnakú vadu tovaru opakovane v prípade, ak spotrebiteľ zodpovednosť obchodníka za vadu preukáže znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou. V takom prípade nemôže obchodník zodpovednosť za vadu tovaru odmietnuť. Pokiaľ spotrebiteľ preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu, môže náhradu účelne vynaložených nákladov za znalecký posudok alebo odborné stanovisko uplatniť u obchodníka.

6.10 Obchodník je povinný dodať opravený alebo vymenený tovar spotrebiteľovi na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu spotrebiteľ dodal vadný tovar, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak.

6.11 Spotrebiteľ je povinný prevziať opravený alebo vymenená tovar do jedného mesiaca od jeho opravy alebo výmeny, inak je povinný zaplatiť obchodníkovi poplatok za uskladnenie vo výške 10,- EUR za každý deň uskladnenia.

6.12 Ak spotrebiteľ neprevezme tovar v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ho mal prevziať, môže obchodník tovar predať. Ak ide o tovar väčšej hodnoty, obchodník spotrebiteľa o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie tovaru. Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí spotrebiteľovi výťažok z predaja tovaru po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jeho úschovu a predaj, ak spotrebiteľ uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Obchodník môže tovar na vlastné náklady zničiť, ak sa ho nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré obchodník účelne vynaložil na úschovu tovaru, a nákladov, ktoré by obchodník musel nevyhnutne vynaložiť na jeho predaj.

6.13 Pokiaľ ide o neodstrániteľnú vadu, za ktorú zodpovedá obchodník, má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak:

  1. a) obchodník tovar neopravil ani nevymenil,
  2. b) obchodník tovar neopravil ani nevymenil podľa článku 6 bod 6.4 týchto VOP,
  3. c) obchodník odmietol odstrániť vadu podľa článku 6 bod 6.5 týchto VOP,
  4. d) tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene tovaru,
  5. e) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
  6. f) obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre spotrebiteľa.

6.14 Spotrebiteľ však nie je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná (napr. tovar je možné bez väčších problémov ďalej používať).

6.15 Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty tovaru a hodnoty, ktorú by tovar mal, ak by bol bez vád.

6.16 Ak sa kúpna zmluva týka viacerých tovarov, môže spotrebiteľ odstúpiť len vo vzťahu k vadnému tovaru. Vo vzťahu k ostatným tovarom môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatný tovar bez vadného tovaru.

6.17 Spotrebiteľ po odstúpení od kúpnej zmluvy alebo jej časti vráti tovar obchodníkovi na náklady obchodníka.

6.18 Obchodník po odstúpení od kúpnej zmluvy vráti spotrebiteľovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa, kedy spotrebiteľ vráti tovar obchodníkovi alebo preukáže, že zaslal tovar obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr. Vrátenie kúpnej ceny alebo primeranej zľavy z kúpnej ceny bude uskutočnené rovnakým spôsobom, aký spotrebiteľ použil pri zaplatení kúpnej ceny, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša obchodník.

Článok 7

Odstúpenie od zmluvy spotrebiteľom

7.1 Spotrebiteľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom alebo ním určenou treťou osobou okrem dopravcu. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy obchodníkovi. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy. V prípade kúpnej zmluvy, na základe ktorej obchodník dodal alebo poskytol viacero tovarov, je spotrebiteľ oprávnený odstúpiť aj vo vzťahu ku konkrétnemu tovaru alebo tovarom. 

7.2 Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:

  1. a) tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
  2. b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
  3. c) tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.

7.3 Spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar (úplný, čistý a nepoškodený vrátane príslušenstva a dokumentácie) obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru. Lehota podľa predchádzajúcej vety sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty.

7.4 Pri odstúpení od zmluvy znáša spotrebiteľ náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru ako aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.

7.5 Kupujúci má nad rámec zákona právo bez uvedenia dôvodu požiadať obchodníka o výmenu tovaru alebo vrátiť tovar obchodníkovi do 28 dní odo dňa prevzatia tovaru, za predpokladu, že tovar, ktorý má byť predmetom výmeny alebo vrátenia je úplný, čistý a nepoškodený vrátane príslušenstva a dokumentácie. Ustanovenia bodov 7.4 a 7.7 tohto článku VOP sa použijú primerane.

7.6 Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy na základe písomného odstúpenia od zmluvy zaslaného poštou na adresu sídla obchodníka Zoras, s. r. o., Polianky 7A, 841 01 Bratislava alebo e-mailom na na info@zoras.sk. Spotrebiteľ môže využiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy.

7.7 Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, vráti mu obchodník najneskôr do 14 dní od doručenia odstúpenia od zmluvy všetky platby, ktoré od neho na základe zmluvy prijal, vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov. rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri ich úhrade. Obchodník nie je povinný vrátiť prijaté platby spotrebiteľovi skôr, ako obchodník tovar obdrží alebo než mu spotrebiteľ preukáže, že tovar obchodníkovi zaslal späť, podľa toho, čo nastane skôr. Obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.

7.8 Spotrebiteľ zodpovedá obchodníkovi za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.

Článok 8

Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov

8.1 V zmysle zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov má spotrebiteľ právo podať obchodníkovi žiadosť o nápravu, ak medzi spotrebiteľom a obchodníkom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že obchodník porušil iné práva spotrebiteľa.

8.2 Ak obchodník na žiadosť o nápravu odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania, má spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívne riešenia spotrebiteľského sporu (ďalej len “ARS”) príslušnému subjektu ARS, ktorým je v prípade sporov medzi obchodníkom a spotrebiteľom Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava 27, internetová adresa: www.soi.sk, na ktorej je k dispozícii aj formulár pre podanie návrhu na začatie alternatívneho riešenia spotrebiteľského sporu, prípadne iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov ARS vedenom Ministerstvom hospodárstva SR na webovom sídle: www.mhsr.sk, alebo prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov online, ktorá je dostupná na internetovej adrese: https://ec.europa.eu/consumers/odr/. Ak sú na ARS príslušné viaceré subjekty ARS, spotrebiteľ má právo voľby, ktorému z nich návrh podá. Všetky ďalšie informácie ohľadne ARS sú uvedené na internetovej adrese Ministerstva hospodárstva SR: www.mhsr.sk. Právo spotrebiteľa obrátiť sa na príslušný súd tým nie je dotknutá.

Článok 9

Kontaktné údaje obchodníka

9.1 V prípade akýchkoľvek otázok, reklamácie tovaru, prípadne sťažností, môže kupujúci kontaktovať obchodníka na tel. č.: +421 911 239 151 alebo e-mailom info@zoras.sk.

Článok 10

Záverečné ustanovenia

10.1 Tieto VOP nadobúdajú účinnosť dňom zverejnenia na stránke e-shopu.

10.2 Obchodník je oprávnený tieto VOP kedykoľvek zmeniť, pričom pre konkrétnu kúpnu zmluvu sú platné VOP v znení účinnom ku dňu uzavretia danej kúpnej zmluvy.

10.3 Tieto VOP sa stávajú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy dňom jej uzatvorenia.

V Bratislave, dňa 01.07.2024